fredag 24 december 2010

God Jul hälsning

 Idag är det julafton och då fyller vissa år, så grattis till er!
:-)
En julhälsning..
God Jul och ta det skönt och lugnt idag och ät ordentligt och gott! ;-)
Tjohalia

söndag 19 december 2010

Dominics nya sovrum!


Dominics nya sovrum med snygga lakan, köpt på Ullared!

Ja, nu kan jag visa bilder av Dominics sovrum som jag gjort i ordning. Han är nöjd,
men det är inte helt färdigt för det är hyllor kvar att fixa. 
Men det är mycket som kan visas. :-) 


 Plåtskylten och bilnamnskylt, även köpt på Ullared. ;-)
 
Mamma sydde gardin i samma tyg till madrassen under sängen.
Ni kanske ser en dödskallegubben på fönsterbrädan. Han dansar när man trycker på en knapp. Det tycker Dominic är så roligt.. Vad mamma tycker, är en annan sak.. ;-)

Madrassen under sängen, som vi även har satt en belysningssladd på "taket". Det tycker båda barnen att det är så mysigt!! Jag hade varit i himeln om jag var själv ett barn och fick ett sådant. :-)
Det var mamma som sydde allt. Kul med New York.
Då sa Cornelia: Jag behöver inte köpa ett dyrt biljett till New York, det finns hemma!
;-)
Gammal brudkistan av svärmor som jag målat.
Det ser lite ut som ha varit ett fraktlåda med SWEDEN och år.
Ja, nu ska jag visa delar från skrivbordet som jag målat, jag är inte såå nöjd själv, tycker det har förlorat sin charm, men.. ja, här visar jag kanten på skrivbordet som ni ser, är slitet och gammalt.
Resten av skrivbordet visar jag en annan dag. :-)
Här har jag målat dit Dominics namn på skrivbordets hörna.. Jag ska fotografera mera bilder sen när hyllan är på plats och så.
:-)
Ja, nu skottar min man Roger och muttrar lite över snön.
Han hade skottat tidigare, men nu måste han skotta igen, även på altan som det har snöat mycket.
Jag tänkte visa bilder på saffranbullar, men hittar inte bullarna. :-(
Ha det så bra i det härliga snövädret.
Ni som kör ute i det vädret, kör försiktigt!
Trevlig fjärde advent

Tjohalia.

fredag 17 december 2010

Skrivbordet och saffran.

Idag var jag till ICA och skulle köpa saffran, men det är slut!
Min man hade planerat baka saffranbullar, ej lussekatter.
Jag får bege mig till andra affärer i morgon.
Här visar jag ett gammalt skrivbord som Dominic har fått av sin farfars syster som ärvt det av sin pappa.
Hon beslöt att ge det till Dominic.
Dominic blev jätteglad.
Det är mycket jobb som ska göras, det syns kanske inte på bilden, men..
Jag ska slipa på och ta bort gamla limmet och något svart.
Tänkte att det skulle se slitet och gammalt, men Dominic vill inte ha det så.
Så det blir målning.
Tur att jag tycker det är roligt att måla.
;-)
Jag kommer även att visa bilder av Dominics sovrum efter helgens pysseljobb.
Snart är det JUL!!
Då blir det julgodis, julbak och julmat som ska göras.
Ni som har följt min blogg, vet att jag älskar mat!
;-)
Tjohalia

tisdag 14 december 2010

Ljus och ljus..

I lördagskväll fyllde en av mina vänner 40 år. Hon fick fina amaryllis av oss, samt två olika presentkort, varav en var från den gamla klasskamrater från skoltiden, och den andra från nya vänner i livet.
Det var en mysig kväll med mycket prat, gott tilltugg och dryck. ;-)

Eftersom jag inte har fotograferat hos henne, så bjuder jag på ett av mina bilder.. :-)
Igår var det Luciadagen, och det var roligt se resultat av vår och elevernas arbete med översättning på teckenspråk till Luciasånger.
Igårkväll tillbringade vi hos en mysig familj, där C klippte min man och son.
Sonen kunde inte sitta stilla, så jag tyckte det var duktigt av kompisen C. Hon såg lugn och cool ut.

Tänker bjuda lite på bilder, även på en ny hus som jag lyckligt hittade på Dollarstores!
Jag vet att jag inte har skrivit många inlägg.
Det är något som man ska känna för, jag hoppas i allafall att ni har förståelse för det.
Idag ska jag och min man åka och handla julklappar på Birsta City.
Tjohalia

söndag 21 november 2010

Hemma från Ullared.

Hej svejs på er!
Nu är jag och min man hemma från Ullaredsresan som har varit intenstivt.
Jag tog en siesta idag, ändå är jag trött och känner av magen.
14 timmar bussresa.
Det som är lite överraskande, var att min man tyckte det var JÄTTEROLIGT att handla i Ullared.
Han hittade 6 par jeans, en vinterjacka, täckbyxa, strumpor, m.m.
Jag köpte så lite till mig att jag inte är riktig nöjd.. :-(
Digitial fotoram, men kan också ha som kalender, bra!

Den fina handgjorda ljusstaken fick ett nytt lampskärm som gjorde det mycket mer snyggare!

Lampskärmen och lampstaken, både köpt på Ullared.

Jag ska visa mer bilder snart.
Nu ska jag sitta och spela Blockus med familjen.
Ni får ha det bra!
Tjohalia

onsdag 10 november 2010

En visningsbit av Dominics sovrum

Jag tog Disneys Cars stickers bilar och satte dom på hans garderob.
Rummet är inte klar, vi ska sätta in möbler och då skall det bli ordning.
Men ni kan se bit av väggfärgen som jag har målat.
Det här är under Dominics nya säng som inte är heller klar, det fattas lite innan det är klart.
Jag köpte sängen på Erikshjälpen för 245 kr.
Jag ska kanske måla sängen, men just nu är det annat som måste prioteras.

Under sängen skall det bli mys..
Jag ska visa mer sen när det är klart.
Visst blev f'ärgen bra.
Ljusgrön med lite gråton i.

Nästa vecka åker jag till Ullared med mina elever och här gången följer min man med!
Kul!

Tjohalia

söndag 7 november 2010

Renoveringstid

 Ja, här pysslar min man och vår son Dominic med bilbana och tar över TV-rummet, för Dominic´s sovrum är under renovering.

 Det är en mys för pappan och sonen att ha ett eget tid och leka.
Här har jag, efter mina föräldrar hjälpt till att sätta upp reglar, isolering och gipsplattor, spacklat färdigt och snart är det tapetjobb.
Sen ska jag måla om hela rummet.
Jag har även börjat måla en gammal brudkista som Dominic ska få som "skattkista"..
Det blir spännande att se resultat sen.
Gör inte min man något? Nej, men han lagar mat och städar eftersom han inte kan se om han missat måla eller om tapet är rak, så jag gör allt själv.
:-)
Nu får ni ha det bra!
Tjohalia