onsdag 11 augusti 2010

Rosor och rosor!


Jag plockade några från mina föräldrars rosbuske, de luktar så gott! och piggnar upp i köket.
Nu har rosorna verkligen vuxit! Jag fick ta två rosplantor av en bekant som inte visste hur de såg ut, och jag chansade att plantera dom tillsammans med våra gamla rosor som vi sparade hemma hos mina föräldrar då vi dränerade.
Alla är röda, puh! även om de är inte samma art.
Spelar ingen roll. :-)

Nu blev skylten helt rätt! Många stannar och tittar på den.
:-)

Lustigt, jag hittade den i vår gäststugan. Den kannan var från de gamla ägaren till huset.
Det blev visst snyggt prydnad, ska nog ordna nåt blomarremang.

Samma här med de två.. vad är de egentligen? Nån som vet?
Men fina är dom.

Våra taklökar vid den stora stenen, nu kommer det många skott, jag undrar om man ska göra något?
Tips?

Taklökar som blommar. Sött!

Vår Therese Bugnet ros.
Vi har planterat en till och det ska bli spännande att se resultat om någon år.

Jag lovade visst er att visa min röda arm, men har ej fotograferat, snart sticker jag till jobbet så jag hinner inte nu.

Om några dagar åker vi familjen till Mallorca!
För en vecka sol och bad.
Det ska bli spännande se hur det ska fungera.
Min kära syster är jättesnäll som ställer upp och följer med.
Hon ska ledsaga min man på kvällar, och även in på restauranger då det brukar vara mörkt där.
:-)
Tjohalia

5 kommentarer:

  1. Jättefina rosor! Kan förstå att det är många som har stannat och tittat på Ros skylten eftersom det är ju en stolsrygg :D Men ang din fråga om vad de två "skålar" är, det ser ut som sånt som man kastar vatten i bastu men på den tiden???? Kanske en mjölkkanna med längre handtag? Ciao från Madde

    SvaraRadera
  2. jag gissar också på bastu-slevar. snygga prylar du har!

    SvaraRadera
  3. Jätte vackert min vän!!
    Vet du! Jag tror du har kommenterat nästan vertenda inlägg jag gjort :o)))) En gång gjorde du inte det och jag SAKNADE verkligen dig vännen. Hoppas du förstår vad du betyder för mig?!!
    Önskar dig en riktig god natts sömn.
    Kramen

    SvaraRadera
  4. wowah så fina blommor du har gjort och dem saker är så fin som ni hittar i stugan... härligt. va skönt att ni ska resa på semester... skönt att din man har ledsagare.. härligt..KrAAAM på er trevligresan

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni hade det skönt i Mallorca. :)
    Det blir absolut loppisbesök när jag kommer upp till Härnösand. Ska kolla om min favoritloppis är öppen sen vet jag inte om det finns fler. Du får visa mig. ;)
    Träffar dig gärna. Du får maila mig ditt mobilnr.

    Kram Jenny

    SvaraRadera