lördag 1 januari 2011

God fortsättning på det nya året! 2011!

God fortsättning på det nya året!
Här har jag pysslat lite och arrengerat lite med blommor.


 Hittade en gammal överkast som jag drog över bordet och dukade med en broderad duk på.
Vi bjöd in mina föräldrar i sista minuten och det blev en mysig kväll.  Min duktiga man hade lagat både förrätt och huvudrätt. Min uppgift var att duka och göra fint. :-)
Vad åt vi till förrätt?
Italiensk förrätt: Parmaskinka med mozarellaost och tomat, ruccola med lite olivolja på.
Huvudrätten var också italiensk: Helstekt oxfilé med italiensk potatiskaka med stekt trattkantaraller, krämig savoykål och rödvinsås.
 Efterrätten gjorde jag vaniljglass med phyllias och vitchokladsås.
Avnjöt päronlikör Xante.
Barnen drack Coca Cola..

Kvällen avslutade vi med att spela Blokus, sen skålade vi in det nya året.
Vi var även ute och tittade på fyrverkeri.
Vår granne på nästa gata verkar ha lite gott om pengar, så stor tack till grannen som visade fantastiska fyrverkeri!
Nu ska jag måla färdigt bokhyllan.
God fortsättning på det nya året!
Nu ska vi ta och vara på tiden.
Jag önskar er alla gott.
Tjohalia

4 kommentarer:

  1. Hallo där min bloggvän :)!
    Vad fint du har gjort det!! Önskar dig ett riktigt bra 2011!
    Många kramar Erik

    SvaraRadera
  2. wowah snyg och gott middag och efterrätt... dreegglar :) he he ... god fortsättning på nya år du..

    SvaraRadera
  3. Så gott!!!
    God fortsättning :)
    Kram Sophia

    SvaraRadera
  4. Jo, de pappren är hos Magnus.. Får se om de hittar motivation att pyssla igen..

    SvaraRadera