lördag 19 februari 2011

Godis och mat!

Jag jobbar som teckenspråkstolklärare och efter julen hade vi jobbat mycket hårt med en saga som heter: Flodhästen.
Eleverna skulle teckna precis samma som aktören i filmen och det blev många omtagningar för en del elever.
Så när de hade innevecka, de pluggar nu på distans, så kom alla elever runt mig och sa de har något till mig.
??
De gav mig en burk av dessa här godis.
Alla djuren fanns med i sagan, det var bara apan som saknades.
Jag skrattade och det var så roligt och gulligt av eleverna.
De här åt jag upp, resten fick mina barn. ;-)
Idag var resten av familjen sugen på hemkörd pizza.
Jag är glutenallergi numera, så jag gjorde nåt gott och riktigt lyxigt till mig.
Råkakor med citroncreme och sikrom med räkor. Gott!!
Jag tog avocado efteråt också.

Familjens pizzor..
Vilken av dom får er vattnas i munnen?


Jag har prioterat lite annat nu på sistone, eftersom det är lite tufft på jobbet med en ny schema för jag jobbar mer med distans nu och mina ögon blir trötta, speciellt den vänstra som jag hade opererat tidigare.
Jag står nu i kö till ögonläkaren i Sundsvall för en ny undersökning om det blir en ny operation eller om jag får något typ av prisma i glaset.

Snart åker jag och min man Roger till Vemdalen tillsammans med eleverna.
Jag åker som lärare, han som döv och synskadade så att elever får träna på att ledsaga och tolka honom.
Många döva följer med, så det blir även en bra övning för eleverna att kommunicera teckenspråk med döva.
Det kommer bli en spännande resa.
Jag kommer även få åka slalom..
Till veckan kommer en gammal klasskompis hit och sover över en natt,så det blir roligt.
Ska försöka fixa något gott också för hon fyller år dagen före hon kommer hit.

Jag har inte varit på loppis på jättelänge.
Det känns lite tråkigt på något sätt, men det kommer snart.

Ni får ha det bra till dess, skriv gärna kommentar så blir jag barnsligt glad!! ;-)
Tjohalia

2 kommentarer:

  1. Din mat är godast! :)
    Det där godiset ser verkligen intressant ut..
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det är roligt att läsa hur du har det efter en tids tystnad.

    Här målas det för fullt, köksstolar, puh puh... Är nog klar ikväll med målning, känns verkligen skönt efter har målat tre omgångar i 3 dagar. Man blir lite less till slut, hehe...

    Förresten, skulle nog välja pizza, för jag ogillar räkor :p

    Ha det skoj i Vemdalen!

    Kram

    SvaraRadera