fredag 29 oktober 2010

Nu har man tid, men är sjuk!

Hej svejs på er, bloggläsare!
Det är en suddig bild, men vad gör det nu när man inte är särskilt pigg.
Jag har lite feber och magen bråkar också lite!
:-(
Men i allafall, det har varit nästan lite för mycket på en gång med allt.
Jag orkade knappt skriva något i bloggen och förstår att jag förlorar läsare ¨på det sättet, men samtidigt måste man priotera lite. Barnen kommer i första hand också.
Jag plockade fram kaffekannan,sockerskål och gräddskål som jag köpte förra året på en loppis, de blev liggande i ett skåp som jag tyckte var dumt.
Fram med dom! :-)

Nu är det så att vi har fått ett nytt projekt på halsen.
Dominics sovrum har alltid varit lite mer kallt än de andra rummen, för vi upptäckte att betomgväggen, var det stort hål i betongklossar, så vi måste riva bort inneväggen och isolera det.
Han har alltid haft en hemsk hosta under vintertiden.
Det innebär att hans vackra målning med Disneys Cars blir borta.
Vi satte oss och diskuterade det med honom, först funderade han på att behålla det så, men tänkte han efter själv: Mina kläder är ju alltid kalla och ja, jag vill ju ha varmt, då får ni ta bort bilarna på väggen.
Man kunde ju måla dit på nytt, men..
Dominic ska få ett annat säng också och få allt omgjort så det ska kännas rätt.

Jag har börjat städa bort all gamla leksaker och babyböcker och slängt en trasig bokhylla.
Det tyckte han var roligt. Han kramade om mig och sa: Snart får jag ett varmt rum och ny säng!
Så det känns rätt.

Vi har för första gången KÖPT en pumpa! Önska oss lycka till! ;-)

Tjohalia

4 kommentarer:

  1. Men jösses vilket underbart barnrum du gett dom!!
    Lovely :)

    Hoppas du kryar på dig gumman. Kramar kommer här ****** Puss

    SvaraRadera
  2. Åh, krya på dig.. Rätt att de prylarna skall vara framme.. <3

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det ska gå bra att fixa Dominic rum så det blir bättre för honom! Silversakerna som står på hyllan var finns den? Undrar om det var dem som jag såg när jag hämtade filmen? Krya på dig! Kram M

    SvaraRadera
  4. Fina prylarna och sovrum.

    Å trist att vara sjuk, du får krya på dig.
    =)..Kram

    SvaraRadera