söndag 7 november 2010

Renoveringstid

 Ja, här pysslar min man och vår son Dominic med bilbana och tar över TV-rummet, för Dominic´s sovrum är under renovering.

 Det är en mys för pappan och sonen att ha ett eget tid och leka.
Här har jag, efter mina föräldrar hjälpt till att sätta upp reglar, isolering och gipsplattor, spacklat färdigt och snart är det tapetjobb.
Sen ska jag måla om hela rummet.
Jag har även börjat måla en gammal brudkista som Dominic ska få som "skattkista"..
Det blir spännande att se resultat sen.
Gör inte min man något? Nej, men han lagar mat och städar eftersom han inte kan se om han missat måla eller om tapet är rak, så jag gör allt själv.
:-)
Nu får ni ha det bra!
Tjohalia

2 kommentarer:

  1. Åh jag sitter och tiitar på alla fina inredningsgrejjer och loppisfynd i din blogg, vet inte riktigt hur jag hamnade här, men jag känner igen mig i presentation. Min man blir också tokig när jag släpar hem massor av "fynd".

    Och jag tapetserar alltid själv jag med,för jag blir lite vansinnig då och skäller på alla som kommer nära. Bättre för husfriden att min man håller sig lååångt borta då!

    SvaraRadera
  2. Härligt.. Min mamma hade sparat en tidning med ett reportage med Roger.. Kul läsa det.. han är helt fantastisk

    SvaraRadera