söndag 19 december 2010

Dominics nya sovrum!


Dominics nya sovrum med snygga lakan, köpt på Ullared!

Ja, nu kan jag visa bilder av Dominics sovrum som jag gjort i ordning. Han är nöjd,
men det är inte helt färdigt för det är hyllor kvar att fixa. 
Men det är mycket som kan visas. :-) 


 Plåtskylten och bilnamnskylt, även köpt på Ullared. ;-)
 
Mamma sydde gardin i samma tyg till madrassen under sängen.
Ni kanske ser en dödskallegubben på fönsterbrädan. Han dansar när man trycker på en knapp. Det tycker Dominic är så roligt.. Vad mamma tycker, är en annan sak.. ;-)

Madrassen under sängen, som vi även har satt en belysningssladd på "taket". Det tycker båda barnen att det är så mysigt!! Jag hade varit i himeln om jag var själv ett barn och fick ett sådant. :-)
Det var mamma som sydde allt. Kul med New York.
Då sa Cornelia: Jag behöver inte köpa ett dyrt biljett till New York, det finns hemma!
;-)
Gammal brudkistan av svärmor som jag målat.
Det ser lite ut som ha varit ett fraktlåda med SWEDEN och år.
Ja, nu ska jag visa delar från skrivbordet som jag målat, jag är inte såå nöjd själv, tycker det har förlorat sin charm, men.. ja, här visar jag kanten på skrivbordet som ni ser, är slitet och gammalt.
Resten av skrivbordet visar jag en annan dag. :-)
Här har jag målat dit Dominics namn på skrivbordets hörna.. Jag ska fotografera mera bilder sen när hyllan är på plats och så.
:-)
Ja, nu skottar min man Roger och muttrar lite över snön.
Han hade skottat tidigare, men nu måste han skotta igen, även på altan som det har snöat mycket.
Jag tänkte visa bilder på saffranbullar, men hittar inte bullarna. :-(
Ha det så bra i det härliga snövädret.
Ni som kör ute i det vädret, kör försiktigt!
Trevlig fjärde advent

Tjohalia.

6 kommentarer:

  1. Jättefint ni målade och inredde Dominic sovrum. Säkert han kommer att trivas och ha mysigt.. Ja NI får spara pengar och behvöa inte resa till USA enligt Cornelia ;-)
    Njut av er mysiga hemmet under jullovet! NI har slitit och jobbat hårt för ert fin hem!
    Kram AGneta

    SvaraRadera
  2. Fin det blev :)..
    Önskar er God Jul & Gott Nytt År :).
    Kram

    SvaraRadera
  3. Va fint du har gjort det vännen!! Kistan var helt underbart vacker :)!

    Hoppas du har en trevlig kväll min vän.

    Kramar Erika

    SvaraRadera
  4. Ser ni har hunnit fixa mycket fint. Försök vila under din julledighet.. stora kramar

    SvaraRadera
  5. halloj... nu måste jag skriva konnterar din blogg :) Jaa så duktig du har fixat rätt mkt hemma hos er Ja önskar dig och din familjen en riktig gooodd jullll... <3

    SvaraRadera
  6. Ja, hon heter Hjärtström.. Vissa av hennes släkt stavar Hjertström..

    SvaraRadera