fredag 17 december 2010

Skrivbordet och saffran.

Idag var jag till ICA och skulle köpa saffran, men det är slut!
Min man hade planerat baka saffranbullar, ej lussekatter.
Jag får bege mig till andra affärer i morgon.
Här visar jag ett gammalt skrivbord som Dominic har fått av sin farfars syster som ärvt det av sin pappa.
Hon beslöt att ge det till Dominic.
Dominic blev jätteglad.
Det är mycket jobb som ska göras, det syns kanske inte på bilden, men..
Jag ska slipa på och ta bort gamla limmet och något svart.
Tänkte att det skulle se slitet och gammalt, men Dominic vill inte ha det så.
Så det blir målning.
Tur att jag tycker det är roligt att måla.
;-)
Jag kommer även att visa bilder av Dominics sovrum efter helgens pysseljobb.
Snart är det JUL!!
Då blir det julgodis, julbak och julmat som ska göras.
Ni som har följt min blogg, vet att jag älskar mat!
;-)
Tjohalia

3 kommentarer:

  1. Aha, är det så skrivbordet ser ut. Jag ska oxå baka och göra julgodis i helgen :P //Madde

    SvaraRadera
  2. Och det bordet som var så snyggt som det var..... Men men, det är han som ska hat ;)
    Stor kram till dig med min vän!

    SvaraRadera
  3. Hej igen, snyggt skrivbord!
    Ja, kommmer inte tala för någon av dina elever eller annan om din blogg. (ds ska ta bort din inlägg för nån har länk till min site, hihi). Må så gott! God jul & gott Nytt år! //Emma

    SvaraRadera