onsdag 10 mars 2010

Vila och fika.

Små fåglar börjar kvittra här i Viksjö, här ett sött par som svärmor har på sitt fönsterbänk
Efter utesaktiviteter gick vi in och bjöds på goda små semlor.
Tyckte att dom smakade bättre!
Till vänster är det en fin ljusstake med rosor på.
Den har svärmor alltid på matbordet eller fönsterbänk.
När jag ser dessa tulpaner i vårens glada färger, eller snarare sommarens?
De fick mig längta ännu mer till sommaren.
Svärmors gamla porslin kryddburkar från 30 talet.
Jag hittade en del såna på loppis, men har ej köpt själv för jag har ingen plats till dom hemma.
Jösses, vad lugnt man har här.
Man kopplar verkligen av!
Blir sugen på loppis..
:-)
Tjohalia

8 kommentarer:

  1. Nää! Nu blev jag sugen....igen *fniss*
    OCH Nyfiken ;-))

    Kram Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja du behöver verkligen ta det lugnt så passa på och njuuut! =) Önskar att man också kunde få koppla av som du gör...
    fina tulpaner, får som du mig att längta till sommar.
    Hoppas ni alla har det bra.
    Stor kram!
    /Carin

    SvaraRadera
  3. Väldigt vårig blogg..
    Känner mig inspirerad efter sol och värme!:)
    Blir ju lite nyfiken på hur dina svärföräldrar bor nu. Har inte varit där på några år..

    SvaraRadera
  4. *dreglar* semlorna ser verkligen goda ut...

    Brukar också kunna koppla av till 100 % när jag är hos mina föräldrar. Det ger så lugn och ro, utan några måsten. Bara ta det som kommer helt enkelt, man behöver det ibland.

    Har också gula tulpaner hemma hos oss, det ger mer påskkänsla än sommar förmodligen pga det är enbart gula men härligt att ha dem :)

    Ha det skönt!

    Kram

    SvaraRadera
  5. *dreglar* semlorna ser riktigt goda ut...

    Brukar också kunna koppla av till 100 % när jag är hos mina föräldrar. Lugn och ro, inga måsten som ska göras. Bara att ta det som kommer helt enkelt. Man behöver det ibland.

    Har också gula tulpaner hemma hos oss och det ger mer påskkänsla än sommar förmodligen pga det är bara gula. Det är härligt att ha färska blommor hemma :)

    Ha det skönt!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, har iaf inte slängt den röda lampan.. Behöver ju lite omväxling med den gula..:)
    Drakborgen låter skoj..:)

    SvaraRadera
  7. Ja ibland förstår de inte hur vi döva har det.
    :S. Som sagt brist på kunskap.

    Ja det börjar närmare till förlossning, jättenervös, hihi..

    Hoppas allt e bra med dig.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej anna sofia .. HEhe tack så härligt kommterar från dig.... Mmm... där gör mig jätte gläjde av glad !!!! det är ju fin blogg som du skrev om din fin saker hemma m.m. så underbart ... Nu är jag bara nyfiken hur din barn och din man såg ut idag... *ler* även dig ... våga du ladda bild på er ? ELLER

    KRAAAM på dej hälsa hem så göttt

    SvaraRadera