onsdag 16 juni 2010

Fynd och trädgård

Igår kom Cornelia hem med blombukett som hon hade plockat ute.
Nu känns det som sommaren är här, trots vädret och värmen..















Jag blev så lycklig över att hitta så många, många! till jättebillig peng i Viksjöloppis.


Måste bara berätta om den fantastiska idé jag fick.
När jag var hemma hos mina föräldrar såg jag den stolryggen av gungstolen.
Jag pekade på den, mina föräldrar var lite stilla och tog lite andan.
Får jag den?
Mamma andades ut och sa ja!
Varför? De hade styckat en gammal gungstol och tänkte nog att de skulle lyssna på en miniföreläsning.
Men eftersom benen var ruttet, förstår jag. :-)
Jag är så nöjd med den, även om jag målade det själv med att kolla stilen.

.
Eftersom vår trädgård är "ny", ville jag piffa upp det med skyltar.
Kul!

Vår oregano är jättestor!

Nu har taklökar fått bebisar!
Idag åker jag och några arbetskollegor på fortbildning söderut.
Njut av sommaren som kommer!
Tjohalia

5 kommentarer:

  1. SUCK... önskar jag bor nära dig så du får kommer hit å hjälllpa mig med snygg hem här .... Ni har så fin hem skulle jag tro!!!!

    KRAMMMMMM sötnos

    SvaraRadera
  2. Härligt se er prunkande trädgård!
    Oj, har inte sett såna fina i silver.. Vad kallas de? Bägare?

    SvaraRadera
  3. Vilket fint loppisfynd!!! Blir lite avis;)
    Sött med skyltarna. Jag gillar att det dyker upp lite annat bland det gröna i rabatterna!
    Ha så kul i södern!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Hej Tjejen!
    Så fint du har det i din trädgård.
    Ha en bra helg, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  5. Wow! så snyggt det blev med Rosorskylten! En toppenidé!!

    Ha en härlig söndagskväll!!

    Kramis Sanne..

    SvaraRadera