onsdag 9 juni 2010

Rosgalen

Hejhej.. Jag har haft det fullt upp, jobbat övertid och så.

Vi var även på personalresa till Ockelbo, och tittade på Wijträdgåtd där jag köpte den här ros "Therese Bugnet" och planterade den vid vår gäststuga. Bilden lånat från internet.
Min mamma sa att hon sparat våra rosor innan vi grävde för dränering och en stor renovering av trädgård.
Det hade jag glömt. Vad de heter, vet jag inte. Men till helgen ska även de planteras.
Enligt mamma så har jag 8 rosor hemma hos henne, som väntar på oss.
Ojoj!
Vi bestämde även oss att köpa "Louise Bugnet" som ska stå bredvid "Therese Bugnet".
Ska bli kul att se resultat sen.
Min mamma hade beställt av mig två rosor av "Rosa Mundi", se nere på bilden. De ser nästan ut som polkagris! (Bilden är lånat av internet)
Jag har även gjort lite hemma som jag ska fotografera NÄR jag får tid över, till helgen hoppas jag.
Lämna gärna en kommentar här, så blir jag extra glad!
Tjohalia

2 kommentarer:

  1. Åh, älskar rosor!
    och en gammaldags trädgård..
    Längtar verkligen tills er blir klar och då blir det nog fika utomhus..
    Kraamen!

    SvaraRadera
  2. Min favorit är rosor :) :) Jättefina!!
    Kram Catharina

    SvaraRadera