fredag 11 juni 2010

Skolavslutning

Min dotter hade skolavslutning på skolan, och var extra glad över det fina vädret idag. De sjöng och sen fikade vi ute i det gröna med filt, jag hade glömt att ta med kameran.
Visst är min dotter söt?
Alla kläder utom skorna köpte vi på Lindex.
Hon står under hennes favoritäppelträd.


Våra äppelträd.
Jag hämtade vår gamla utemöbel hos min föräldrar pga vi hade ingen gräsmatta i fjol.
Jag ska slipa bort det ljusblåa och låta resten vara patinagrått, men ska måla nåt olja eller liknande för att träet inte ska ruttna bort.

Så såg vår trädgård när all jord togs bort, vi hade det så i 2 år ungefär.
Hemskt!
Så nu förstår ni att vi är lyckliga över vår gräsmatta som ni ser med äppelträden.
:-)

Vi hämtade våra bortglömda rosor och akeljor hos mina föräldrar som sparade då vi grävde och så.
Nu har vi planterat dom och hoppas att de blir jättefina och att de överlever.

Fiffigt? Till vänster, ska vi måla vit lasyr snart.
Vad finns i hemgjorda lådorna?

Sånt till golvvärme.
Visst blev lådorna fint?

Ja, det blev ett riktigt långt inlägg!

Tjohalia

4 kommentarer:

  1. Superfint med den snickrade lådan!!
    Ja imorse när vi gick upp, regnade det som bara den..men sen avtog det..o medans vi var på stan hade vi TACK o lov uppehåll- nu däremot spöregnar det igen..så vi ligger här under filtar.
    Dessvärre ska hunden ut nu på en kvällspromenad..varken maken eller jag är så sugna på det. Inte hunden heller..hihi.

    Må så gott. Kram Sophia

    SvaraRadera
  2. Jättefint där i era trädgård! Vet precis hur känslan känns,när man äntligen kommit "fram" dit,där ni önskat få i ordning. Även alla vackra saker som du målat. :D!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hejhej!
    Hade glömt hur det såg ut tidigare hos er innan gräset kom... vilken skillnad, nu har ni gjort det fint där =) Fint med soffan mellan de två äppelträden. Och vilka fina rosor ni har. Ni ska känna er stolta efter all slit och jobb.
    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Härligt att ni har äppelträd mellan bänkö. Det ville jag ha men vi har ju den andra som växer dålig... får se om jag får det jag önskar i framtid.. buskar och träd växer så långsamt... bättre köpa färdig begagnad hus som har färdig vuxet trädgården. hihi..

    SvaraRadera