lördag 8 maj 2010

Födelsedagsbarnet

Jag fyllde egentligen år igår, men det blev ingen födelsedag igår för det blev som ett vanligt dag med mycket stress och jobb.
Kom hem kl tio på kvällen och var jättetrött.
Men i morse kom min man och barnen med smörgåstårtan och då känns det riktigt bra.
Jag fick även ett present av dom.
Jag är nöjd med väskan. Min man berättade att han provade olika väskor själv, tog det över axeln och kollade. Han tyckte bäst om det och sa: OM jag var en tjej, hade jag köpt det.
Att han vågade prova så!
Bra tänkt!
Min man hade städat lite och då ställde han de två gamla fotoramar av våra barn då de var små,små.
Jag älskar dom.
Äkta glädje och skratt.

Jag kan berätta att veckan har varit riktigt mycket intensivt, att jag till sist har fått magkatarr IGEN.
Men samtidigt kan jag säga att det har varit roligt emellan också.
I torsdags kom jag hem och tog Cornelia till stan, och på halvtimme hann vi köpa hennes skolavslutningsklänning, skor och så en tunika, två leggins, en Hello-kitty t-shirts och en kjol.
Sen hann även jag med att följa henne till en kompis innan jag gick vidare till min arbetskompis som bjöd på middag.

Nu till veckan hoppas jag på att kunna besöka LOPPIS och hitta någon fynd.

Tack för kommentar om målning på sekretären.
Jag blev faktiskt glad och stolt över mig själv.
Ni får ha en trevlig helg.
Tjohalia

8 kommentarer:

  1. Hej du underbara!
    GRATTIS får vi säga då :)
    Såg god ut den där ;)
    Hopaps att din dag var så bra som du förtjänar!

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Himmel en NY väska! Jätteskooooj! Hälsa Roger att han valde en riktig fin väska till dig..
    Blev det nån tårtbit över till mig? ;)

    SvaraRadera
  3. GRATTIS på efterskottet!
    Kram och jättefin R har köpt till dig.

    SvaraRadera
  4. Hejsan! är en av de läsarna som har börjat följa din blogg. :) Grattis i efterskott! Vilken snygg väska, och det var smart tanke av din man. Gillar också att pyssla med grejer som måla möbler och sånt även inte kommit långt pga mindre kunskap. :) Ha det gött! // Jessica

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen i efterskott :)

    Härligt att bli uppvaktad med tårta och presenter :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis tjejen!
    Vilken fin tårta du fick, och väskan jätte fin. Kul att han provade sig fram.


    Ha en bra vecka, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  7. Anna! grattis i efterskott! nästa år 40..jaa jag tänker samma med mig ska bli 37 då 3 år kvar till 40.. Hujjjamej...Smörgåstårtan ser verkligen god så man vill sluka in sig :) hihi...Då håller jag utkik när du fyndat något på loppis när du förståss ska dit.
    Aj aj med magkatarr.. var rädd om dig...gör massage på mage när du lägger dig på kvällarna o ha fingrarna på magen som vibraerar runt magen.. hoppas det hjälper...dvs fingrarna "pratar" med magen att lugna ner" jag har haft magkatarr..verkligen inte kul. det var jobbig tid men inte lång tid va det. Har du haft länge?
    Kul med avslutningskläder till din dotter och det blir ju skönt att ni är inne i god tid o inte blir stressigt i sista miunten.:)
    Kram!!

    SvaraRadera