fredag 14 maj 2010

Trädgårdsarbetes musik

Vi har grävt ett dike igår för att plantera häck, och då ville min man passa på att börja plantera en kruka. Det är en skön trädgårds syn, som ett musik för er.
Vi ska plantera ett till, men idag är det inte så fint väder,så vi måste göra klart med diket.
 men som sagt får vi se.

Fiolen har min mans farfar gjort själv.
Han hade även gjort ett fiol som ser ut som en skosula.

Vi tog inte det, synd..
Min man älskade sin farfar som lärde upp honom mycket.
Trots farfar jobbade mycket hårt, hade han tid över till min man.
Han sjöng och spelade fiol också.
När han dog, kändes det riktigt tomt länge för min man.

Vi använder aldrig fiolen utan det står bara som en prydnadsak.
:-)
Tjohalia

5 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Kul att ha ett så fint minne av din mans farfar.

    Hoppas att du får en bra helg, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  2. hehe. nja, vet ej om han är coolt.. kanske snarare dum eftersom jag försökte få honom att genast tvätta finger eftersom den var ju smutsig av huggande men han lyssnade inte på mig. och inte heller plåster skulle han ha...;)
    men jag förstår hur du menar iaf :D hehe

    jaa nu tror jag att mikael ska bygga egen gunga till rova. det är bäst säger han och det får jag lita på honom :)

    SvaraRadera
  3. Nu har ni säkert hunnit mycket nu när det är fint väder ute..
    Känns lite tomt nu efter barnen åkt..

    SvaraRadera
  4. Krukarrangemanget din make har gjort är väldigt fin.

    Fiolen är vacker. Det är roligt att ha något som är en släktklenod och som minne.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hallojsan!

    Såå härligt att kunna vara ute..äntligen..och jobba i trädgården..även om dikesgrävning kan kännas som slavgöra ibland ;)..

    Jag var 12-13 år då jag var som mest aktiv i hustittandet..haha..när jag var 16 år fick han hjälpa mig att flytta hemifrån..jag hade mycket bråttom att skapa mig ett eget hem!

    Ha en fin söndag! Kramis Sanne

    SvaraRadera