söndag 30 maj 2010

Tre tjejer i ett äventyr.

Nu är jag hemma och njuter av vilan.
Vi har haft en riktig äventyr, jag och två tjejkompisar då vi åkte upp till Skellefteå.
Vi firade en vän som hade fyllt 40 år.
Vad hände under vägen?
Vi surrade mycket, och så efter vi hade ätit lite, så var U trött och L skulle börja köra.
Men då fick hon kramp i hennes höft som är inflammerat.
Hon stannade för att gå och röra sig.
Jag bestämde då att köra bilen.
Men..
Bilen är död!
Hur?!
Bilbatteriet!
Jag trodde att bilbatteriet aldrig behövdes bytas..
L ringde till vännen A:s man och han skrattade då vi talade om att bilbatteriet var minst 10 år gammal.
Den måste bytas.
Vi fick hjälp av ett par på vägen som hade jobbat med en av våra gamla vän, och det lustiga var att DEN gamla vännens hade sålt hus till U.
Världen är liten.
De laddade och sa att vi inte skulle stänga av motorn, för då blir bilen död igen.
Jag skulle även gasa för att få upp bilbatteriet som var så jättedålig.
Jag fotograferades på vägen!
Väl framme i Skellefteå precis innan affär stängde, köpte jag bilbatteriet som kostade ett tusen kr!
Vi hade 30 min på oss att byta till fina kläder för att gå på festen.
Det var roligt att träffa gamla skolkamrater och andra gamla kompisar, bekanta som man inte har träffats på många år.

L och U satt och myste med A, medan jag var ute och lärde mig intressanta saker om bilen av A:s man som var verkligen pedagogisk och kul då han bytte på bilbatteriet.
Även om jag har lärt mig, kommer jag nog inte kunna byta igen. *fniss*

Det var så fint hemma hos A och hon fick fina presenter av oss.
Jag glömde fotografera, men det har U, och jag ska få en bild av henne som jag ska sätta in på blogg.
Den här bilden är av mina egna fuskblommor som jag har haft i många år.


(min miniros till långa ljusstake)
För att avsluta historien på äventyret, så fick vi ett riktigt lyx frukost och körde hem och var mera försiktiga med att bli fotograferad på vägen.
:-)
Grattis A på födelsedagen och tack för en underbar dag hos er.
Tack L och U för den roliga resan även om det blev lite tokigt.
:-)
Tjohalia

7 kommentarer:

  1. Ha,ha ... ja, jag kan skratta för jag har inget körkort!
    :)

    SvaraRadera
  2. Det var ju ett fint minne för livet för lilla tjejäventyr!!! Och det har varit skojigt att få besök av mina "jämåriga vänner". Nu får jag hålla tummarna att jag kan sköta kryddväxter som jag har aldrig haft. Du får bli min lärare!!!hihi Krammm så länge!
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Aha, du har alltså varit i mina hemtrakter:)
    Men det var inte samma 40-årsfest vi var på iallafall. Så dråpligt med bilen men det är lite typiskt då man är "på turné"...
    Idag hade vi riktigt vackert väder fast nog är det mest solen som värmer än...
    Ha det gott!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Men vilken resa!! Den kommer ni inte glömma i första taget!!

    Kramis Sanne!

    SvaraRadera
  5. ja det finns tyvärr gubbar som inte tänker på sånt saker, att uppvakta upp sin kära! :)
    jag antar att din karl gör så för dig? ;)
    låter en bra resan ni hade haft! ;)

    SvaraRadera
  6. Men jisses vilket äventyr ni var med om!!
    Och tänk vad världen är liten, som du nämnde..det där med huset.. :)
    Ha en skön dag i solen, kram Sophia

    SvaraRadera
  7. Oj oj, ni hade tur trots allt..:)

    SvaraRadera