söndag 16 maj 2010

Helgens sysslor.

Här bjuder jag på vår dikearbete, det är halvan av hela banan.


Här försöker vi skapa något fint till den stora stenen som dök upp när vi grävde bort 1-1,5 meter jord för det var en sluttande gräsmatta vi hade, ville ha en rak.
Våra barn blev jätteglada för den, så vi bestämde göra något fint på framsidan där barnen inte klättrar upp.
Taklökar och så, vi vet inte om vi planterar för lite?

Entrés krukor, jag fotograferade bara en, båda ser likadana ut.
Vi ska plantera ett stort kopparkruka snart när frosten är slut på nätter.

Min söta dotter som hade hjälpt till med att plantera, blev nog lite trött efter maten.
Hon ville vi skulle åka till stan och köpa en speciell låda??!

Öh?! svär vi i familjen?
Vi åkte hem till mina föräldrar på en kort stund och redan tjänade min dotter 4 kr av min morfar som inte var glad på hunden.
:-)
Nu ska ni ha det bra till dess!
Carpe Diem!
Tjohalia

7 kommentarer:

  1. vad fin det blev hemma hos er... låt mysig hemma hos er och barnen är så stora ...du måste hälsa din mamma och pappa från mig har tänka på dom i bland å undrar hur dom mår... kramsar på er

    SvaraRadera
  2. hehe men din man skötte ju sig bättre på tanken det kan ju bli infektion. det tror ju mikael inte på ;)

    den sista burken har vi också fast i svarta/grå :).. hehe

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för bildtfn samtal!! Kul!
    Trevligt att ni har stor stenen på tomten. Det skulle jag vilja ha en sådan då kan man plantera olika växter och små stenar..

    Kul med svärburk.. Bra för barnen at tjäna på slant! Kramm Agneta

    SvaraRadera
  4. Din dotter blir rik när ni är hos dina föräldrar ofta..:)
    Den stora stenen blev fin. taklökarna sprids fort.. bra med lite från början..

    SvaraRadera
  5. fin blogg du har, jag har följt din blogg men inte kommenterat förrän nu, ehhh...

    Köpte ni det där svärlåda på dollarstore eller?

    /SB


    kika gärna in oxå på min trista blogg:
    http://gottemonstret.bloggagratis.se

    SvaraRadera
  6. Hihi..vilken driftig och smart liten tjej ni har..skulle tjäna storkovan här ..när jag ger mig på olika projekt!..

    ha en bra start på veckan!!

    Kramis Sanne!

    SvaraRadera
  7. Haha, C kommer att tjäna storkorvan. ;) Burken skulle vi behöva här hemma hos oss då vi vuxna gärna svär ibland. :D

    Jätetfint ni fått till med stenen. Vad ska ni göra med diken?

    Kram Jenny

    SvaraRadera