måndag 3 maj 2010

Ryggvärk

Tack C för en trevlig middag i valborgmässoafton. Trevligt sällskap och skratt emellan, lite otäcka historier emellan... Brr.
En av våra orkidéer.

Ja, under helgen har jag sorterat och tagit fram barnens kläder, skor och leksaker för att ställa mig med på bytesdag och loppis. Kom hem med ganska mycket tillbaka, men är ändå nöjd! men fick ryggvärk.
Kom hem och började städa och möblera om i datorrummet för att få in det fina vita datorbordet som jag hade svårt att sälja.
 Den fina bruna antik skrivbordet flyttades ner till under trappan, för jag ska känna efter mig. Jag älskar den!
Visst blev det fint?

Mittemot det stora databordet.
Ryggen klagade.

Idag vaknade jag med en känsla av bättre rygg och såg det vackra orkidéeblomman, att jag ville dela det med er.

Ännu en till..

Den här orikdéeblomman har blommat upp flera gånger.
Den blir bara större och större. Min man älskar just den.

Igår ställde jag fram doftrankan som nu tappat bort sina blommor, men tyckte det passade ändå fint till min piedelstol som jag är så nöjd med.
Färdig nött och lite grått!

Ja, här veckan blir det fullt upp att jag inte tror jag hinner blogga.
Ni får ha en underbar vecka, jag kommer NOG att läsa och kolla, älskar all kommentarer som ger glädje.
Tjohalia

10 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vilka härliga blommor, jag har nästan precis lika här hemma (förutom den första) och jag älskar dom =).

    Jo, jag menade bara att jag aldrig skulle våga mig på att måla något på en möbel, jag är super dålig på att måla motiv det blir bara kladigt. Men jag önskar att jag kunde för det är super snyggt.

    Ha en bra kväll, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  2. Underbara orkideer ni har!
    Ja det vita skrivbordet blev ju jättebra.. passar fint till den snygga tavlan..

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Det vita bordet passar ju jättebra i datarummet! Det var nog tur att ni inte sålde bordet... =)
    vackra orkideer!
    Kram/Carin

    SvaraRadera
  4. Ja det är spännande..

    Ja ni kan tar bilder på era ögonen, varför inte :).
    Mina föräldrar har gröna men inte samma färg som min, enda min storsyster som har ensam blå och grå, det har hon ärvt av sin mormorsfar. :).

    ÅÅ jag älskar orkideer, de är så fina..
    Kram

    SvaraRadera
  5. hejhej ja tummen är det nog upp o ner med svidandet och ont vid olika dagar. Det är ju ett stort sår nu med utan tunna huden som har klippts bort så det känns mer ont. Men men ska inte klaga så mycket nu för gjort är gjort och får kämpa med att den läks fint till slut.
    Ja fina orkideer, har ocks här hemma total 5 st. 3 är nu med blommor och två utan men jag får dem utveckla nu ser man gröna fina stjälkar och små knottor kommer fram. Älskar dem också.
    min man tycker jag är lite knasig att jag "pratar" med dem och andas med dem fniss...jag ger blommor dvs kärlek. De får dusch på söndagar dvs vätska, försöker hålla en gång i veckan.
    Hur sköter du dina orkidér? vattnar du dem en gång i veckan också eller? Ha en bra vecka! kramkram!!!:)

    SvaraRadera
  6. Hej vännen :)
    Du är bara fööör duktig!! JÄTTE fint har du gjort gumman.

    Hoppas loppisen går bra!! Jag ska på loppis på Lördag :) En stor barnloppis..

    Ha det ! Kramar Erika

    SvaraRadera
  7. Hej! Äntligen fungerar vår datorn. Förresten vill gratta dig på din födelsedag! Bara ett år hamnar du i samma gäng som vi. Hihi... Ha det trevlig på din födelsedag! Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Hihi, jaa det har du rätt i, trots att allt målas vitt så vill man minsann ha bruna ben;)
    Ljuvliga orkidéer! Dom vill inte alls blomma hos mej så jag imponeras av er som lyckas med dom!
    Ha en fin helg! Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. lite försenat grattis på din födelsedag! Kramar

    SvaraRadera
  10. Du fyllde år igår? Grattis i efterskott på födelsedagen! Hoppas Du har haft det trevligt! :) Grattis än en gång! Du har ju fina möbler som du målat. Kram Catharina

    SvaraRadera