torsdag 2 september 2010

Min mans födelsedag!

En förrätt
frukt med räkor och sås med sikrom.

Huvudrätt

Baconrullad oxfilé och potatisgratäng med pepparsås med konjak i.

Födelsedagstårtan
Marängtårta med mango o hallonbär med vispgrädde.
Toppad med riven mörkchoklad med persikasmak.

Han ska få en present av mig som kommer nästa vecka.
Det har varit mycket den här veckan.
Min man arrengerar en stor dag för dövblinda på lördag med föreläsningar och middag.
Det är många som kommer.
Jag ska jobba under helgen också..

Så det känns lite skönt med lyxmat mitten i veckan som vi inte skulle göra, om det inte vore min mans födelsedag idag.
Ha det bra under helgen.
Njut!!
Tjohalia

7 kommentarer:

  1. Grattis till mannen då :)!!
    Och det där kan du få komma hem till mig och laga min vän....Såg alldeles förträffligt gott ut ;)

    Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Heejj!!kommer säkert tillbaka o kikar hos din blogg då o då. Grattis till din man i efterskott.Oojoj va gott gott det fanns på¨bordet som dukades fram. Allt ser för gott ut o nu när jag ser det på morgonen är jag nu hungrig:)Åt ju en macka o drack en kaffe :)
    Kramkram!!

    SvaraRadera
  3. Hälsa din make och grattis från oss! Ni måste komma till oss och laga mat.. Det ser fantastiska goda mat ni lagade. ÅÅÅHHHH... Eller undervisa oss i matlagning ;-)
    Kramm AGneta

    SvaraRadera
  4. Heej! Åh så goda mat har ni gjort.. :)
    Kram Catharina

    SvaraRadera
  5. Åh, vad smarrigt..Gratta Roger fr mig.. Kramar

    SvaraRadera
  6. Mumms, det ser riktigt gott ut :).

    SvaraRadera