onsdag 22 september 2010

Tjohoo, behöver vi en extra vilodag?

En söt välkomstflicka!
Man behöver nog en dag extra vilodag där man hinner göra lite mer än vad man gör.
Jag ser på dammråttor och lite stök där och där som jag vill göra undan, men känner inte riktigt för att städa. :-)
Här bjuder jag på en söt flicka som välkomnar..
Till glädje? hem? vilodag?
Ljus och doft ger glädje i badrummet.
Jag köpte lite badbomber på Lush i Stockholm.
Ser gott ut, men inte ätbart.
Undrar om jag har hjärta att släppa ner badbomben i badet när de ser så fina ut?
Min dotters säng i närbild.
Ja, jag tänkte berätta något som hände för ca 2 år sedan..
När hon ärvde sängen, så drömde hon mardrömmar så jag pratade med en healing och hon
helade den, men rekommenderade mig att måla sängen och sätta dit Cornelias namn så skulle hon inte drömma mardrömmar, och även sätta dit en kors som en präst skulle välsigna den.
Efteråt sov hon gott.
Jag snidade den själv och är så nöjd med resultat.

Möbler kan ha sin historia som vi inte vet om, så det är inte alltid man tänker på vad man tar hem något.
Det gäller inte de gamla möbler, även de nya möbler.

Idag tänker jag laga en ovanlig rätt från tidningen Buffé
Lövbiff med sardell, basilika, kapris, röd lök med äggula..

Tjohalia

2 kommentarer:

  1. Tankevärt inlägg om möbelhistoria.
    Ja, om vi får en extra vilodag kommer vi ändå att använda den till sysslor.. Vi kanske måste ha en rekreatdag i veckan där vi inte befinner oss hemma.. Inga tekniska grejor alls.:)

    SvaraRadera