måndag 13 september 2010

Min sköna helg..

Jag åkte ner till Valbo och hälsade på min vän S och det var en riktig mysig helg där jag fick uppleva mycket nostagliskt.
Lägenheten är precis i hennes stil och smak.
Jag tycker man ska tänka på att ett hem ska spegla dess ägare så det blir personligt.
Hon har verkligen lyckats.
Till och med hennes bil är gammal och jag hade så roligt åt det!
Vi åt, drack och shoppade en del, det blev skratt och prat.
Vi var även på loppis.
Här visar jag min inköpta träningsskor som känns så sköna!
Visst kostar dom, jag hittade inga billiga som passade mina fötter.
Så det känns härligt att ha hittat ett par!

Jag hittade dom här på en loppis, visst har jag bricka, men vill ha en till!
Lyktan var jättfin och jätttttte billig.
:-)
Den här krubban, hittade jag i en loppis och tänkte : ja, nu kan jag fixa den till julen.
Jag ska måla en del i vitt och limma en del fast.
Den kostade 5 kr.
Jag köpte två söta små flaskor som jag ska göra nåt av och visa er resultat sen.
Det kan kanske ta veckor, för jag funderar hur.. vi får se.
:-)
Det är en bit av hela bilden.
Jag ska ha det i badrummet, ska visa resultat när jag har "möblerat" om badrummet lite.
:-)
Till sist så var jag till Owes och köpte kudden som är mitten.
Jag köpte även en grå glittrlig vaxduk och lite annat där.
Sen körde jag hem belåten och plåmboken lite tunnare.

S
Du är inte dyr för mig, allt är värt sitt!
Tack för en mysig helg!
Jag kommer gärna igen och hälsar på.
Kram!

Idag var det inte riktigt bra dag för det var en konstig telefonsystem kring tidsbokning för en av mina barn som skulle besöka en läkare.
Det tog nästan krafter ur mig.
Men nu känns det bra.
:-)
Tjohalia

5 kommentarer:

  1. Puuuh, vad glad jag blir.. Du är välkommen tillbaka..:)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Superfina fynd du har gjort, skall bli spännande att se vad du skall göra med flaskorna.. =)

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Åhh vad mycket fint du hittade! Krubban var ett riktigt superfynd! Kudden har jag en likadan, den är en favorit.
    I Valvo finns ju en av mina favoritbutiker, Madame Nyberg, där kan jag shoppa loss ordentligt;)
    Ha en fin dag! Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. Hej! tackar för kryandet :) Va rolig o se.. har en ungefär samma en silverbricka som du har men det finns massor olika typ. Har just nu den med små stenar genomskinliga med turkosblockljus med sidenband runt.
    Dina tankar om flaskan blir spännande, samma med badrummet..Blir nyfiken o kommer att följa upp din blogg under hösten o vintern som förra året :)
    Kram!!

    SvaraRadera