måndag 5 april 2010

Glädjens arbete

Här gjorde jag ett eget glaskupa av en glasskål och en lock till en mindre glasskål.
Jag tycker det är roligt att skapa något eget.
:-)
Hittade den på loppis i Viksjö och jag ska göra om lite, det blir någonstans i nedre våningen den ska hänga och lysa.
Ännu en bricka som jag hittade i loppis. Tänkte på en viss Anna som sa till mig:
Om man har köpt mer än 5 grejor, är man en samlare.
Är jag samlare nu? ;-D

Loppisfynd i Viksjö också.
Jag köpte två, ska måla ett i vitt till mig själv och ge det ena till min syster som vill ha det så.

Köpte dom två i Viksjö loppis också, ska ha dom till min bokhylla som jag ska måla i vitt.
Ska bli roligt att se resultat sen.

Jag har målat min datorbord i vitt.
Det är inte klart, men när det är klart så skall ni se hur det ser ut.
:-)

Tjohalia

4 kommentarer:

  1. Ojoj,AnnaSofia att du inte kan låta bli att köpa nåt på loppis ;) Kram Madde

    SvaraRadera
  2. *skratt* tror nog att du är en liten samlare.
    Men sakerna är väldigt fina och när det är begagnat så är du ju ändå snäll mot miljön :)

    Mvh/Anna

    SvaraRadera
  3. Ja, känner igen den termometern.. Nu minns jag att mina föräldrar hade en likadan.. När den gått sönder, gjorde de om den till fotoram med mig och bror som små..

    SvaraRadera
  4. (Hihi..ja visst var det väl mysigt när de sjöng för en!! )

    Kul med loppis-projekt som ska målas :)
    Kram Sophia

    SvaraRadera