söndag 18 april 2010

På hjärtat..

Mitt hjärta ömmar för mina barn, oavsett vad de än gör.
Jag jobbar hårt med att måla sekretären klar, det är så mycket som skiner genom.
Jäklar faner!

Hämtade nyligen dottern C hos kompis E där hon sovit över.
Måla, måla, snart är jag klar.
Min man har gjort en "dålig" överkommelse med dotter C.
Hon ville ha sekretär klar så fort som möjligt.
Då sa maken: Ja, det ska bli färdigt före din födelsedagen.
C: Annars?
Min make: Ja, då måste vi köpa..mm..
C: Spel PS 2?
Ja, ok! sa maken.
Va sa jag. Den kostar 1500 kr!
Då ska vi bli klar före födelsedagen! sa han.
VEM GÖR JOBBET? frågade jag.
Maken log: Ja, det gör du, förståss.
Jaja, men nu ska det bli klart före hennes födelsedagen den 26 april.
Då blir det skönt..
Tror ni att maken slipper undan så lätt?
Vänta...
;-)
Trevlig helg.
Tjohalia

9 kommentarer:

  1. Kööööör på bara! Du har iaf hunnit mycket ser jag.. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej.. Jag gillar läs din blogg..
    Jag undra en sak att om färg... Vilken typ färg vita? och vilken märke?

    SvaraRadera
  3. Shanna, vad roligt att du tycker om min blogg. Ja, jag använder olika vitt, märket kan också variera, men oftast är Flügger.
    Men om jag vill ha det riktigt vitt, använder jag det dyra märket Jotun extra vitt.

    :-)

    SvaraRadera
  4. Ja ge honom ;-)
    Du hinner nog klart och bra kommer det att bli..

    Ja det måste vara åldern det här med pelargoner.. Ha ha..

    Ha nu en bra dag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Fniss, vilken deal av maken:) Nu får du jobba på! SÅKLART att du ska köpa dej en pelargon, helst en Mårbacka, dom blir stooora o såå vackra. Dessutom lättskötta. Inga funderingar alltså:)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  6. hejsan!
    det är klart att du hinner, annars så är det ganska kul att spela tvspel med barnen, vi köpte Wii i julklapp och ibland spelar vi hela familjen men vår 4åring önskar sig nu en DS, och dom kostar runt 1500kr så jag säger att han får börja spara =).

    Ha en bra vecka, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  7. Aaaa ha haaaaaaaa :)
    Ja du Tjohalia, dom är finurliga de där släktet ;)
    Men du gör ett suveränt jobb gumman och tjejen din kommer bli så lycklig!

    Och en halvtimme var det...men du kan ge ddig på att jag tog paus på röven emellanåt *fniss*

    Storkramen

    SvaraRadera
  8. hihi du hinner nog!! ;)

    tråkigt att du inte har mått bra under graviditet. hela tiden eller? :S

    SvaraRadera
  9. usch, vad jobbigt graviditet du hade haft! men bra med gräddemjölk iaf ;)..
    hehe!

    SvaraRadera