lördag 3 april 2010

Långfredagens påskmiddag

Gott, gott..
Recepten från Allers tidning, verkligen gott.
Min pappas hemgjorda gravad lax som gick hem hos gästerna!
Deras lille son älskade den, mycket gott!
Den klassiska ägghalvorna.
Sill i fina pressglasfat som är aprikos.
Det var de faten som min man sa STOPP när jag köpte fler och fler.
De var det sista och nu används de.
:-)
Smör, inget märkvärdigt, men kolla skål, visst är det sött?

Bilden på varmrätten blev tyvärr inte bra, synd.. men här kommer..

efterrätt!
Min barn fick äran att göra något gott efterrätt.
Det var första gången och de tyckte det var roligt och gjorde allt ensam själv.
Mycket gott!

Glad Påsk!
Tjohalia

3 kommentarer:

  1. Oh vad gott det såg ut!! Jag har inte fått någon påskmat än =( Marcus jobbar hela helgen men på måndag då j....r ;)
    Kramar till dig denna påskafton!

    SvaraRadera
  2. Kul se alla fynd som kommer till användning..
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  3. Mmm så mycket god mat, kul att du använder ditt fina glas.

    Ha en fortsatt bra påskhelg,
    kram Rebecca.

    SvaraRadera